27.2.1. Zakładka Customers
Ta część aplikacji umożliwia tworzenie listy klientów, co pozwala na
generowanie dla nich raportów accountingowych z ilości przesłanych danych.
W celu dodania nowego klienta do listy należy wcisnąć przycisk New.
Uruchomi się wówczas okienko edycyjne do dodawania nowych klientów. Podajemy w nim nazwę klienta,
nadajemy identyfikator, wybieramy grupę, jeśli taka istnieje oraz ustawiamy
prawa dostępu dla użytkowników i grup użytkowników.
Kliknięcie nazwy klienta powoduje przejście do jego edycji. Dla każdego wpisu dostępne są cztery zakładki:
Customer details, Additional groups,
Network interfaces, Managed items.
Podobnie jak w przypadku dodawania nowego wpisu, tak i w zakładce
Customer details, można zmienić nazwę wpisu, jego identyfikator,
uprawnienia grup i użytkowników.
W zakładce Additonal groups istnieje możliwość dodania do wpisu dodatkowej grupy
oraz ustawienia praw dla tej grupy.
W zakładce Network interfaces można dodać wybrane interfejsy sieciowe do naszego klienta.
Dostępna jest tu lista monitorowanych urządzeń, z której można wybrać interesujące nas urządzenie,
a następnie wybrać konkretny interfejs sieciowy.
W zakładce Managed items istnieje możliwość dodania managed item do klienta.
Przyciski w menu głównym aplikacji, oprócz dodawania nowego wpisu pozwalają na dodatkowe
akcje. Przycisk ze znakiem dolara pozwala dodać wybranego klienta do raportu accountingowego
aplikacji Node Browser. Natomiast zielone strzałki pozwalają na przejście między klientami,
w takiej kolejności w jakiej są na liście. Środkowa strzałka przeniesie nas do głównego
widoku aplikacji. Czerwony przycisk usuwa aktualnie oglądanego klienta z listy.
Aplikacja pozwala także na wyszukiwanie klientów, po nazwach, identyfikatorach
lub grupach, do których należą. W tym celu należy użyć przycisku Search.... W celu
zakończenia wyszukiwania należy kliknąć przycisk Exit search.
Znaczenie poszczególnych kolumn listy klientów jest następujące:
Tabela 27.1. Customer Configurator - znaczenie kolumn aplikacji
Kolumna |
Opis |
Delete |
Pozwala zaznaczyć klienta do usunięcia. |
Name |
Nazwa klienta. |
Identifier |
Identyfikator klienta. |
Customer group |
Grupa, do której należy klient. |
Creator |
Twórca wpisu o kliencie. |
Modifier |
Modyfikator wpisu o kliencie. |
Creation |
Czas utworzenia wpisu o kliencie. |
Modification |
Czas ostatniej modifikacji wpisu o kliencie. |
User |
Nazwa właściciela wpisu o kliencie. |
Group |
Grupa wpisu o kliencie. |
User rights |
Prawa dostępu do wpisu o kliencie dla właściciela. |
Group rights |
Prawa dostępu do wpisu o kliencie dla grupy użytkowników. |
Other rights |
Prawa dostępu do wpisu o kliencie dla pozostałych użytkowników. |
Ulevel |
Minimalny poziom użytkownika mogącego zmodyfikować wpis o kliencie. |
Groups+ |
Dodatkowe grupy użytkowników mające dostęp do wpisu o kliencie. |
Kliknięcie na nazwę elementu z listy dostępnych aplikacji powoduje przejście do widoku
szczegółowego do danych wybranej aplikacji. Widok ten pozwala na edycję właściwości danej aplikacji.
27.2.2. Zakładka Customer groups
Zakładka Customer group służy do tworzenia grup klientów.
Znaczenie kolumn listy tej zakładki odpowiada kolumnom zakładki Customers z
wyjątkiem kolumny Num of customers, która pokazuje liczbę klientów
wchodzących w skład danej grupy.
Za pomocą przycisku New można dodać nową grupę. Otworzy się wówczas okienko edycyjne
Customer group detailes, w którym należy podać nazwę grupy klientów,
właściciela i grupę wpisu oraz ustawić prawa dostępu.
Kliknięcie na nazwę grupy klientów, w głównym oknie aplikacji,
przeniesie nas do okienka edycyjnego, które składka się z dwóch zakładek
Customer grup details oraz Additional groups.
W pierwszej zakładce można
zmienić dane dotyczące grupy. Zmianie może ulec nazwa grupy klientów oraz prawa dostępu.
Zielone strzałki pozwalają na przejście między grupami klientów, w takiej kolejności w jakiej są na liście.
Druga zakładka Additional groups pozwala na dodanie do grupy klientów dodatkowej
grupy oraz ustawienia praw dla niej.