Network Manager 3.0.0 (full version)
 
Spis treści
Start
Spis treści
1. Konwencje typograficzne
2. Informacje ogólne o systemie David
3. Terminologia
4. Instalacja
5. Wymagania dla Network Manager-a
6. Instalacja
7. Informacje ogólne
8. Zaawansowany Kolekcjoner Danych (dedcd)
9. Serwis Mapy Zarządzania Siecią (dnmmsd)
10. Klient Mapy Zarządzania Siecią (dnmmc)
11. Wykonawca Czasochłonnych Poleceń Sql (dsqed)
12. Network Management Map (xdnmm)
13. Generator Paneli Sterowania Urządzeniami Sieciowymi (xdnnv)
14. Edytor Paneli Sterowania Urządzeniami Sieciowymi (xdnnve)
15. Przyciski najczęściej występujące w aplikacjach WWW
16. Konfigurator Wykluczonych z Odkrywania Adresów IP (Excluded IP Address Configurator)
17. Konfigurator Wpisów SNMP Community (SNMP Community Configurator)
18. Konfigurator Odbiorców Powiadomień (Notification Recipient Configurator)
19. Zarządca Użytkowników i Grup (User and Group Manager)
20. Zarządca Kont (User Manager)
21. Zarządca Grup (Group Manager)
22. Przeglądarka Kolekcji (Collection Browser)
23. Node Browser
24. Przeglądarka Raportów o Węzłach (Node Report Browser)
25. Konfigurator Modułów Webowych (Web Module Configurator)
26. Monitor Serwisów (Service Monitor)
27. Customer Configurator
 
 

27.2. Opis działania

Customer Configurator jest dostępny w zakładce Configuration poprzez wciśnięcie przycisku Customers. Aplikacja składa się z dwóch zakładek: Customers oraz Customer groups.

27.2.1. Zakładka Customers

Ta część aplikacji umożliwia tworzenie listy klientów, co pozwala na generowanie dla nich raportów accountingowych z ilości przesłanych danych.

W celu dodania nowego klienta do listy należy wcisnąć przycisk New. Uruchomi się wówczas okienko edycyjne do dodawania nowych klientów. Podajemy w nim nazwę klienta, nadajemy identyfikator, wybieramy grupę, jeśli taka istnieje oraz ustawiamy prawa dostępu dla użytkowników i grup użytkowników.

Kliknięcie nazwy klienta powoduje przejście do jego edycji. Dla każdego wpisu dostępne są cztery zakładki: Customer details, Additional groups, Network interfaces, Managed items.

Podobnie jak w przypadku dodawania nowego wpisu, tak i w zakładce Customer details, można zmienić nazwę wpisu, jego identyfikator, uprawnienia grup i użytkowników.

W zakładce Additonal groups istnieje możliwość dodania do wpisu dodatkowej grupy oraz ustawienia praw dla tej grupy.

W zakładce Network interfaces można dodać wybrane interfejsy sieciowe do naszego klienta. Dostępna jest tu lista monitorowanych urządzeń, z której można wybrać interesujące nas urządzenie, a następnie wybrać konkretny interfejs sieciowy.

W zakładce Managed items istnieje możliwość dodania managed item do klienta.

Przyciski w menu głównym aplikacji, oprócz dodawania nowego wpisu pozwalają na dodatkowe akcje. Przycisk ze znakiem dolara pozwala dodać wybranego klienta do raportu accountingowego aplikacji Node Browser. Natomiast zielone strzałki pozwalają na przejście między klientami, w takiej kolejności w jakiej są na liście. Środkowa strzałka przeniesie nas do głównego widoku aplikacji. Czerwony przycisk usuwa aktualnie oglądanego klienta z listy.

Aplikacja pozwala także na wyszukiwanie klientów, po nazwach, identyfikatorach lub grupach, do których należą. W tym celu należy użyć przycisku Search.... W celu zakończenia wyszukiwania należy kliknąć przycisk Exit search.

Znaczenie poszczególnych kolumn listy klientów jest następujące:

Tabela 27.1. Customer Configurator - znaczenie kolumn aplikacji

Kolumna Opis
Delete Pozwala zaznaczyć klienta do usunięcia.
Name Nazwa klienta.
Identifier Identyfikator klienta.
Customer group Grupa, do której należy klient.
Creator Twórca wpisu o kliencie.
Modifier Modyfikator wpisu o kliencie.
Creation Czas utworzenia wpisu o kliencie.
Modification Czas ostatniej modifikacji wpisu o kliencie.
User Nazwa właściciela wpisu o kliencie.
Group Grupa wpisu o kliencie.
User rights Prawa dostępu do wpisu o kliencie dla właściciela.
Group rights Prawa dostępu do wpisu o kliencie dla grupy użytkowników.
Other rights Prawa dostępu do wpisu o kliencie dla pozostałych użytkowników.
Ulevel Minimalny poziom użytkownika mogącego zmodyfikować wpis o kliencie.
Groups+ Dodatkowe grupy użytkowników mające dostęp do wpisu o kliencie.

Kliknięcie na nazwę elementu z listy dostępnych aplikacji powoduje przejście do widoku szczegółowego do danych wybranej aplikacji. Widok ten pozwala na edycję właściwości danej aplikacji.

27.2.2. Zakładka Customer groups

Zakładka Customer group służy do tworzenia grup klientów. Znaczenie kolumn listy tej zakładki odpowiada kolumnom zakładki Customers z wyjątkiem kolumny Num of customers, która pokazuje liczbę klientów wchodzących w skład danej grupy.

Za pomocą przycisku New można dodać nową grupę. Otworzy się wówczas okienko edycyjne Customer group detailes, w którym należy podać nazwę grupy klientów, właściciela i grupę wpisu oraz ustawić prawa dostępu.

Kliknięcie na nazwę grupy klientów, w głównym oknie aplikacji, przeniesie nas do okienka edycyjnego, które składka się z dwóch zakładek Customer grup details oraz Additional groups.

W pierwszej zakładce można zmienić dane dotyczące grupy. Zmianie może ulec nazwa grupy klientów oraz prawa dostępu. Zielone strzałki pozwalają na przejście między grupami klientów, w takiej kolejności w jakiej są na liście. Druga zakładka Additional groups pozwala na dodanie do grupy klientów dodatkowej grupy oraz ustawienia praw dla niej.