automatyczne odkrywanie urządzeń znajdujących się w monitorowanych
sieciach i dodawanie ich do bazy urządzeń podlegających zarządzaniu;
wizualizacja topologii monitorowanych sieci na podstawie danych
uzyskanych poprzez protokół SNMP od samych monitorowanych urządzeń;
wizualizacja stanów monitorowanych urządzeń (stanów interfejsów
sieciowych, sesji BGP);
wizualizacja stanów dowolnych, zarządzalnych elementów urządzeń
(managed items);
wizualizacja odpowiedzi monitorowanych urządzeń na pakiety ICMP
ECHO wysyłane przez stację zarządzającą (podobnie jak polecenie ping);
możliwość tworzenia obiektów reprezentujących usługę, węzeł itp.,
których stan zależy od stanów innych obiektów i usług obecnych w bazie;
uruchamianie bezpośrednio z poziomu prezentowanych map topologii
najbardziej odpowiednich paneli sterowania dla danych urządzeń oraz
wszystkich aplikacji graficznych systemu David;
kształtowanie graficznych interfejsów sterowania urządzeniami sieciowymi,
z którymi możliwa jest komunikacja poprzez protokół SNMP; wygląd dowolnego
interfejsu oraz jego funkcjonalność jest w znacznym stopniu uzależniona od
inwencji twórczej użytkownika (każdy panel przechowywany jest w osobnym pliku);
monitorowanie w czasie rzeczywistym (uwzględniając prędkość sieci komputerowej
i częstotliwość odpytywania) parametrów pracy urządzenia sieciowego oraz sterowanie
jego pracą, dzięki wygenerowanej aplikacji - interfejsowi sterowania danego urządzenia;
wizualizacja parametrów pracy urządzenia sieciowego dzięki wygenerowanej
aplikacji - interfejsowi sterowania danego urządzenia;
gromadzenie bieżących parametrów pracy monitorowanych urządzeń sieciowych dzięki
wykorzystaniu protokołu SNMP;
prezentację kolekcjonowanych danych w postaci wykresów dostępnych w sieci WWW;
przekazywanie gromadzonych, aktualnych danych o parametrach pracy monitorowanego
urządzenia do Operation Manager, dzięki czemu zwiększa się możliwość wczesnego wykrycia
ewentualnie pojawiających się problemów;
zarządzanie kontami użytkowników systemu David (dodawanie nowych oraz zmiana istniejących kont);
zarządzanie grupami użytkowników systemu David (dodawanie i usuwanie grup użytkowników
oraz przypisywanie grup użytkowników do wskazanych grup);
ustalanie polityki dostępu do składowych elementów systemu dla poszczególnych
użytkowników oraz grup użytkowników.