W momencie otrzymania nowego komunikatu sprawdzane jest, czy nie występuje już
jako zdarzenie w jakiejś z istniejących spraw. Jeśli występuje to zwiększany jest
licznik wystąpień zdarzenia, a stan zdarzenia zmienia się na aktywny (może nie być
żadnej zmiany, gdyż wcześniej stan zdarzenia mógł być także aktywny). Jeśli nie
zostało znalezione żadne zdarzenie odpowiadające komunikatowi, to tworzone
jest nowe zdarzenie. Licznik wystąpień zdarzenia jest ustawiony na jeden,
stan zdarzenia zostaje ustalony jako aktywny. Następnie sprawdzane są
wszystkie zdarzenia w kolejnych sprawach, czy któreś z nich nie jest
powiązane z przetwarzaną wiadomością, tzn. czy zostało utworzone takie
powiązanie przez program damadbud. W przypadku, gdy zostało znalezione
takie skojarzenie, to wówczas przetwarzane zdarzenie jest dołączane do
danej sprawy. Jeśli nie to tworzona jest nowa sprawa zawierająca na razie
jedno zdarzenie.
Pierwszą czynnością serwisującą jest sprawdzenie, czy dana sprawa
nie powinna zostać zniszczona, tzn. usunięta z Bazy Danych. Jeśli nie
to sprawdzane jest, czy nie powinny dla danej sprawy zostać uruchomione
jakieś akcje (programy) i ewentualnie są one uruchamiane.
Poniżej zostały bliżej przedstawione poszczególne procedury.