Operation Manager 0.27.0 (full version)
 
Spis treści
Start
Spis treści
1. Konwencje typograficzne
2. Informacje ogólne o systemie David
3. Terminologia
4. Instalacja
5. Wymagania dla Operation Manager-a
6. Instalacja
7. Informacje ogólne
8. Serwer Powiadomień Graficznych (dgnsd)
9. Klient Dźwięku (sndc)
10. Dostęp do Interfejsu Danych SNMP Trap (damsnmpti)
11. Analizator Danych SNMP Trap (damsnmptaud)
12. Dostęp do Interfejsu Danych SNMP Data (damsnmpdi)
13. Analizator Danych SNMP Data (damsnmpdaud)
14. Jednostka Tworząca Bazę Danych Aktywnych Spraw (damadbud)
15. Serwis Aktywnych Spraw (damcsud)
16. Przyciski najczęściej występujące w aplikacjach WWW
17. Przeglądarka Zarejestrowanych Spraw (Recorded Operation Browser)
18. Przeglądarka Toczących się Spraw (Pending Operation Browser)
19. Prezenter Powiadomień Graficznych (xdgnp)
 
 

17.2. Opis działania

17.2.1. Specyfikacja kryteriów wyszukiwania

17.2.1.1. Widok domyślny aplikacji

Przeglądarka Zarejestrowanych Spraw jest dotepna poprzez zakładkę Reports. Jest to grupa Cases tej zakładki. Podając kryteria wyboru w grupie Cases dostajemy listę zarejestrowanych informacji na temat przetwarzanych spraw.

17.2.1.2. Grupa Cases

Pola zawarte w grupie oraz ich znaczenie zostały przedstawione w poniższej tabeli.

Tabela 17.1. Przeglądarka Zarejestrowanych Spraw - znaczenie pól widoku szczegółowego grupy Cases

Pole Znaczenie
Text Czytelny dla człowieka opis sprawy.
Community Etykieta sprawy złożona z etykiet zdarzeń wchodzących w jej skład (pojedyncze etykiety oddzielone są od siebie znakiem ':').
Source device Urządzenie będące źródłem sprawy.
Show/hide matched Pole to oznacza, czy sprawy spełniające kryteria wyszukiwania mają zostać pokazane, czy ukryte.
View type Możliwe są dwa sposoby pokazywania listy zarejestrowanych spraw: wybranie As cases powoduje grupowanie wpisów na temat tej samej sprawy w jeden ciąg informacji; wybranie As log entries powoduje traktowanie każdego wpisu niezależnie i jest raczej mniej naturalnym sposobem przeglądania informacji o występujących sprawach.
Time range Specyfikacja zakresu czasowego poprzez wybranie odcinka czasu trwającego do chwili obecnej.
Date and period Specyfikacja zakresu czasowego poprzez wybranie konkretnej daty i czasu w połączeniu z określonym odcinkiem czasu (np.: 1 dzień, 2 dni, 1 tydzień itp.).
Results per page Określa maksymalną ilość wpisów pokazanych za jednym razem.
Each bar occupies Wskazanie ile czasu ma objemować pojedynczy odcinek czasu na wykresie rozkładu występownia spraw w czasie.
Graph's width Szerokość wykresu.
Graph's height Wysokość wykresu.
Limit graph results Dla widoku As cases ustawia, czy generowany wykres długości trwania poszczególnych spraw ma obejmować wszystkie wybrane sprawy, czy aktualnie prezentowane (ograniczone parametrem Results per page).

17.2.2. Wygenerowany raport

17.2.2.1. Widok typu As cases

Widok typu As cases jest naturalnym sposobem przeglądania informacji o występujących sprawach. Główne wiersze zawierające numery porządkowe podają informacje o pierwszym wpisie na temat danej sprawy. Jeśli wpisów jest więcej niż jeden, to wówczas pojawi się wiersz dodatkowy zawierający informację o ostatnim wpisie na temat danej sprawy. Kolumna ID zawiera identyfikatory spraw. Linki w kolumnie Title pozwalają dotrzeć do bardziej szczegółowych informacji na temat danej sprawy zaczynając od listy wszystkich wpisów na jej temat. Kolumna Duration podaje czas począwszy od pierwszego, widocznego wpisu na temat danej sprawy do ostatniego (często jest to czas trwania sprawy). Kolumna Percent of period obrazuje procentowy udział wielkości pola Duration danej sprawy do wybranego, podczas generowania raportu, odcinka czasu.

Poniżej listy znajduje się wykres obrazujący rozpiętość czasową pomiędzy pierwszym a ostatnim wpisem na temat każdej z prezentowanych spraw.

17.2.2.2. Widok typu As log entries

Widok typu As log entries traktuje każdy wpis niezależnie i jest mniej naturalnym sposobem przeglądania informacji o występujących sprawach. W pewnych wypadkach może być jednak przydatnym sposobem spojrzenia na dany problem. Kolumna ID zawiera identyfikatory spraw. Linki w kolumnie Title pozwalają dotrzeć do bardziej szczegółowych informacji na temat danej sprawy zaczynając od listy wszystkich wpisów na jej temat.

Poniżej wyświetlanej listy znajduje się wykres pokazujący ilość wpisów o sprawach, spełniających kryteria wyboru, w wybranym odcinku czasu.