10.2.1. Widok domyślny aplikacji
Konfigurator Zarządcy Raportów to jedna z aplikacji dostępnych
w zakładce Configuration. Główny widok aplikacji prezentuje listę wszystkich
zdefiniowanych filtrów poszczególnych typów. Dostępne są trzy typy filtrów:
dotyczące danych SNMP Trap, dotyczące zarejestrowanych wpisów o prowadzonych sprawach oraz
dotyczące wpisów o monitorowanych obiektach. Lista każdego typu jako ostatni swój wiersz
zawiera pola edycyjne pozwalające wyspecyfikować nowy jej element i dodać go do listy.
Pola te różnią się w zależności od typu filtra, którego nowy element definiujemy.
Znaczenie poszczególnych kolumn dla różnych typów filtrów zostały omówione szczegółowo
w części dokumnetu dotyczącej Zarządcy Raportów.
Trzy kolumny opisane poniżej są wspólne dla wszystkich typy filtrów. Są to:
Show by default - wskazuje, czy wyniki działania filtra mają być
domyślnie prezentowane przez Przeglądarkę Raportów ,
User level - minimalny poziom użytkownika wymagany do edycji filtra
oraz Add/Delete - pozwala dodać nowy i usunąć istniejący filtr.
Linki w poszczególnych kolumnach pozwalają przejść do edycji wybranego filtra.
10.2.2. Edycja filtrów dotyczących wpisów SNMP Trap
Górną część aplikacji zajmują pola edycyjne pozwalające zmienić
nazwę filtra, rodzaj operacji logicznej (AND lub OR) występującej
pomiędzy wpisami w grupie Rules, warunek, czy wyniki
działania filtra są prezentowane domyślnie przez
Przeglądarkę Raportów, minimalny poziom
użytkownika wymagany do edycji filtra.
Poszczególne grupy wpisów definiujące dany filtr zawierają charakterystyczne
dla siebie kolumny. Dodatkowo każda z nich zawiera kolumnę Add/Delete
zawierają przyciski pozwalające dodać nowy lub usunąć istniejący wpis. Grupa
Group by zawiera dwie dodatkowe kolumny Up i
Down pozwalające przesuwać względem siebie poszczególne wpisy.
Każda grupa w ostatnim wierszu zawiera pola pozwalające dodać nowy wpis do grupy.
Kolumny Field zawierają linki pozwalające na edycję poszczególnych
wpisów.
Edycja grupy Rule sprowadza się do
specyfikacji zawartości pól: Field, Pattern i
Action. Ich znaczenie zostało opisane w części dokumnetu dotyczącej
Zarządcy Raportów.
Edycja grupy Group by sprowadza się do
specyfikacji zawartości pól: Field, Treat as i
Show. Ich znaczenie zostało opisane w części dokumnetu dotyczącej
Zarządcy Raportów.
Edycja grupy Custom filter sprowadza się do
specyfikacji zawartości pól: Field, Filter i
Result. Ich znaczenie zostało opisane w części dokumnetu dotyczącej
Zarządcy Raportów.
10.2.3. Edycja filtrów dotyczących wpisów o prowadzonych sprawach (cases)
Górną część aplikacji zajmują pola edycyjne pozwalające zmienić
nazwę filtra, rodzaj operacji logicznej (AND lub OR) występującej
pomiędzy wpisami w grupie Rules, warunek, czy wyniki
działania filtra są prezentowane domyślnie przez
Przeglądarkę Raportów, minimalny poziom
użytkownika wymagany do edycji filtra.
Poszczególne grupy wpisów definiujące dany filtr zawierają charakterystyczne
dla siebie kolumny. Dodatkowo każda z nich zawiera kolumnę Add/Delete
zawierają przyciski pozwalające dodać nowy lub usunąć istniejący wpis. Grupa
Group by zawiera dwie dodatkowe kolumny Up i
Down pozwalające przesuwać względem siebie poszczególne wpisy.
Każda grupa w ostatnim wierszu zawiera pola pozwalające dodać nowy wpis do grupy.
Kolumny Field zawierają linki pozwalające na edycję poszczególnych
wpisów.
Edycja grupy Rule sprowadza się do
specyfikacji zawartości pól: Field, Pattern i
Action. Ich znaczenie zostało opisane w części dokumnetu dotyczącej
Zarządcy Raportów.
Edycja grupy Group by sprowadza się do
specyfikacji zawartości pól: Field, Treat as i
Show. Ich znaczenie zostało opisane w części dokumnetu dotyczącej
Zarządcy Raportów.
Edycja grupy Custom filter jest identyczna jak w przypadku
edycji tej grupy dotyczącej wpisów SNMP Trap. W tym przypadku jest ona jednak
rzadziej wykorzystywana.
10.2.4. Edycja filtrów dotyczących wpisów o monitorowanych obiektach
Górną część aplikacji zajmują pola edycyjne pozwalające zmienić
nazwę filtra, typ obiektu monitorowanego, którego filtr dotyczy,
warunek, czy wyniki działania filtra są prezentowane domyślnie przez
Przeglądarkę Raportów, minimalny poziom
użytkownika wymagany do edycji filtra.
Dolną część aplikacji zajmuje lista typów urządzeń objętych działaniem
filtra. Ostatnia kolumna listy zawiera przyciski pozwalające dodać nowy typ urządzenia
lub usunąć istniejący. Pusta lista oznacza, że filtr dotyczy wszystkich typów urządzeń.