Report Manager 1.6.0
 
Spis treści
Start
Spis treści
1. Konwencje typograficzne
2. Informacje ogólne o systemie David
3. Terminologia
4. Instalacja
5. Wymagania dla Report Manager-a
6. Instalacja
7. Informacje ogólne
8. Zarządca Raportów (dreportd)
9. Przyciski najczęściej występujące w aplikacjach WWW
10. Konfigurator Zarządcy Raportów (Report Manager Configurator)
11. Przeglądarka Raportów (Report Browser)
 
 

10.2. Opis działania

10.2.1. Widok domyślny aplikacji

Konfigurator Zarządcy Raportów to jedna z aplikacji dostępnych w zakładce Configuration. Główny widok aplikacji prezentuje listę wszystkich zdefiniowanych filtrów poszczególnych typów. Dostępne są trzy typy filtrów: dotyczące danych SNMP Trap, dotyczące zarejestrowanych wpisów o prowadzonych sprawach oraz dotyczące wpisów o monitorowanych obiektach. Lista każdego typu jako ostatni swój wiersz zawiera pola edycyjne pozwalające wyspecyfikować nowy jej element i dodać go do listy. Pola te różnią się w zależności od typu filtra, którego nowy element definiujemy. Znaczenie poszczególnych kolumn dla różnych typów filtrów zostały omówione szczegółowo w części dokumnetu dotyczącej Zarządcy Raportów.

Trzy kolumny opisane poniżej są wspólne dla wszystkich typy filtrów. Są to: Show by default - wskazuje, czy wyniki działania filtra mają być domyślnie prezentowane przez Przeglądarkę Raportów , User level - minimalny poziom użytkownika wymagany do edycji filtra oraz Add/Delete - pozwala dodać nowy i usunąć istniejący filtr.

Linki w poszczególnych kolumnach pozwalają przejść do edycji wybranego filtra.

10.2.2. Edycja filtrów dotyczących wpisów SNMP Trap

Górną część aplikacji zajmują pola edycyjne pozwalające zmienić nazwę filtra, rodzaj operacji logicznej (AND lub OR) występującej pomiędzy wpisami w grupie Rules, warunek, czy wyniki działania filtra są prezentowane domyślnie przez Przeglądarkę Raportów, minimalny poziom użytkownika wymagany do edycji filtra.

Poszczególne grupy wpisów definiujące dany filtr zawierają charakterystyczne dla siebie kolumny. Dodatkowo każda z nich zawiera kolumnę Add/Delete zawierają przyciski pozwalające dodać nowy lub usunąć istniejący wpis. Grupa Group by zawiera dwie dodatkowe kolumny Up i Down pozwalające przesuwać względem siebie poszczególne wpisy.

Każda grupa w ostatnim wierszu zawiera pola pozwalające dodać nowy wpis do grupy. Kolumny Field zawierają linki pozwalające na edycję poszczególnych wpisów.

Edycja grupy Rule sprowadza się do specyfikacji zawartości pól: Field, Pattern i Action. Ich znaczenie zostało opisane w części dokumnetu dotyczącej Zarządcy Raportów.

Edycja grupy Group by sprowadza się do specyfikacji zawartości pól: Field, Treat as i Show. Ich znaczenie zostało opisane w części dokumnetu dotyczącej Zarządcy Raportów.

Edycja grupy Custom filter sprowadza się do specyfikacji zawartości pól: Field, Filter i Result. Ich znaczenie zostało opisane w części dokumnetu dotyczącej Zarządcy Raportów.

10.2.3. Edycja filtrów dotyczących wpisów o prowadzonych sprawach (cases)

Górną część aplikacji zajmują pola edycyjne pozwalające zmienić nazwę filtra, rodzaj operacji logicznej (AND lub OR) występującej pomiędzy wpisami w grupie Rules, warunek, czy wyniki działania filtra są prezentowane domyślnie przez Przeglądarkę Raportów, minimalny poziom użytkownika wymagany do edycji filtra.

Poszczególne grupy wpisów definiujące dany filtr zawierają charakterystyczne dla siebie kolumny. Dodatkowo każda z nich zawiera kolumnę Add/Delete zawierają przyciski pozwalające dodać nowy lub usunąć istniejący wpis. Grupa Group by zawiera dwie dodatkowe kolumny Up i Down pozwalające przesuwać względem siebie poszczególne wpisy.

Każda grupa w ostatnim wierszu zawiera pola pozwalające dodać nowy wpis do grupy. Kolumny Field zawierają linki pozwalające na edycję poszczególnych wpisów.

Edycja grupy Rule sprowadza się do specyfikacji zawartości pól: Field, Pattern i Action. Ich znaczenie zostało opisane w części dokumnetu dotyczącej Zarządcy Raportów.

Edycja grupy Group by sprowadza się do specyfikacji zawartości pól: Field, Treat as i Show. Ich znaczenie zostało opisane w części dokumnetu dotyczącej Zarządcy Raportów.

Edycja grupy Custom filter jest identyczna jak w przypadku edycji tej grupy dotyczącej wpisów SNMP Trap. W tym przypadku jest ona jednak rzadziej wykorzystywana.

10.2.4. Edycja filtrów dotyczących wpisów o monitorowanych obiektach

Górną część aplikacji zajmują pola edycyjne pozwalające zmienić nazwę filtra, typ obiektu monitorowanego, którego filtr dotyczy, warunek, czy wyniki działania filtra są prezentowane domyślnie przez Przeglądarkę Raportów, minimalny poziom użytkownika wymagany do edycji filtra.

Dolną część aplikacji zajmuje lista typów urządzeń objętych działaniem filtra. Ostatnia kolumna listy zawiera przyciski pozwalające dodać nowy typ urządzenia lub usunąć istniejący. Pusta lista oznacza, że filtr dotyczy wszystkich typów urządzeń.